Hyppää sisältöön

Tervetuloa Puhdasruoka.fi -sivustolle! Täällä voit keskustella kaikenlaisista asioista liittyen ravintoon, terveyteen ja hyvinvointiin, tai sitten voit halutessasi puhua muistakin aiheista. :) Rekisteröitymällä pääset käyttämään kaikkia sivuston toimintoja. Rekisteröityminen on todella helppoa ja nopeaa. Voit myös rekisteröityä vielä helpommin Facebook- tai Twitter-tilisi kautta klikkaamalla sivun oikeassa yläreunassa olevia kuvakkeita.

Kuva
- - - - -

Marjojen ja hedelmien vaikutus hampaisiin

hammaskiille marjat hedelmät happamuus

• Kirjaudu vastataksesi
3 vastausta aiheeseen

#1 Panu

Panu
  • Members
  • 696 Viestit

Lähetetty 05 toukokuu 2014 - 11:55

Sain hammaslääkärillä moitteet marjojen ja hedelmien syönnistä. Keskustelu tosin jäi aika lyhyeksi sormet suussa. Pitäiskö sitä nyt sitten harjata hampaat aina kun on syönyt happamia marjoja tai hedelmiä? Vaikeaksi menee, marjat ja hedelmät on sen verran terveellisiä että ei huvittaisi lopettaakaan niiden syömistä.

#2 Blueteam

Blueteam

Administrator

• Administrators
  • 3 474 Viestit

Lähetetty 05 toukokuu 2014 - 14:43

Ei niitä kannata sen syömisen jälkeen harjata. Tarpeeksi usein kun harjaa fluorihammastahnalla hampaat ja vielä fluorisuuvesi siihen päälle, niin pysyy kiille kunnossa. Tinafluori ja amiinifluori on vielä  jonkin verran tavallista fluoria tehokaampaa.

Tämä on tehokas tahna:

C786A087C77D0A259423C74467CA5.jpg

Health is a crown worn by the healthy people on their heads.

#3 Panu

Panu
  • Members
  • 696 Viestit

Lähetetty 07 toukokuu 2014 - 16:43

Kiitos vinkeistä. Olen nyt ensimmäiseksi yrittänyt harjata hampaat 2x päivässä, aiemmin on usein jäänyt yhteen kertaan.

#4 Blueteam

Blueteam

Administrator

• Administrators
  • 3 474 Viestit

Lähetetty 07 toukokuu 2014 - 18:15

Itse olen sitä mieltä, että jos edes muutaman kerran viikossa pesee todella perusteellisesti fluorilla ja myös hampaiden välit, niin hampaat pysyy kunnossa. Toki lyhyempiä vähemmän perusteellisia pesuja voi tehdä lisäksi. Kaksi kertaa päivässä todella perusteellinen pesu on jo aika paljon mielestäni. :) 

Health is a crown worn by the healthy people on their heads.

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää